Ανακοινώθηκε σε Μέσα Ενημέρωσης, με το κλασικό προπαγανδιστικό σχήμα "δεν είναι επίσημη ανακοίνωση αλλά το μελετά η κυβέρνηση", μείωση των τιμών των εισητηρίων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Φυσικά, ως εκ φύσεως προσεκτικοί στις λεπτομέρειες, θα υποβάλλουμε την ανακοίνωση αυτή σε ενδελεχή εξέταση, με ένα από τα θεωρητικά εργαλεία αιχμής που έχουμε στη φαρέτρα μας:
Αριθμητική Δημοτικού.
Πρώτα απ' όλα, τα στοιχεία:
Τα εισητήρια θα για όλα τα ΜΜΜ θα ενοποιηθούν σε ένα μόνο ενιαίο για όλα τα μέσα εισητήριο (θα καταργηθούν δηλαδή τα ξεχωριστά εισητήρια που υπήρχαν για λεωφορεία και μόνο).
Από εκεί και πέρα, ισχύουν τα εξής:
Πρωτύτερη τιμή: 1.40 €
Πρωτύτερη διάρκεια: 90 min
Νέα τιμή: 1.20 €
Νέα διάρκεια: 70 min
Ώρα για αριθμητική:
Θα ορίσουμε ένα συντελεστή για το αν μας ωφελεί το νέο μέτρο ως εξής: το όφελος από τη μείωση της τιμής προς τη μείωση του χρόνου. Αν βγει κάτω από άσσο, τότε μάλλον δεν ωφελούμαστε...
(1.40 / 1.20) / (90 / 70) = (1.4 * 7) / (1.2 * 9) = 0.9074
Πώς μεταφράζεται αυτό το αποτέλεσμα; Αν δε μπορούμε ως εργαζόμενοι συλλογικά να διαθέσουμε παραπάνω χρήματα απ' ότι πριν για τις μετακινήσεις, θα αναγκαστούμε να μετακινηθούμε περίπου 10% λιγότερες ώρες συνολικά.
Ή από την ανάποδη, για κάθε ώρα μετακίνησης εργαζομένων, η κυβέρνηση αποσπά 10% περίπου περισσότερα χρήματα.
Κι αυτό προσπαθούν να το εμφανίσουν ως κοινωνική πολιτική!
Ώρα να το δούμε με μη τεχνοκρατικό τρόπο: όλοι ξέρουμε πως αυτά τα τελευταία 20' τις περισσότερες φορές που έχουμε χρησιμοποιήσει εισητήρια για δεύτερη ή και τρίτη μετκίνηση ήταν αυτά που μας επέτρεψαν να μην αγοράσουμε κι άλλο. Ε, λοιπόν, αυτό δεν ξέφυγε από τα τζιμάνια των οικονομικών επιτελείων!
Τώρα θα περηφανεύονται για τη μείωση των εισητηρίων, αναγκάζοντάς μας να αγοράζουμε ακόμα περισσότερα για τις μετακινήσεις μας!
Κανένα έλεος πουθενά δεν πρόκειται να δούμε, κι ο μόνος τρόπος να ζήσουμε καλύτερα βρίσκεται στα χέρια μας και στην αποφασιστικότητά μας να το χτίσουμε οι ίδιοι, από εμάς για εμάς!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου